Afprøvelse af spil
Vi blev lidt forvirrede over, hvordan
forfatteren havde formuleret spillet, da hun er meget sparsom med information.
Dette er et bevidst træk fra hendes side, i det hun har et
socialkonstruktivistisk syn på læring, hvor interaktion mellem børnene også er
i fokus.
Et eksempel på dette er, da vi selv spillede
og Anso havde fået summen 9, vidste vi ikke om hun måtte lægge brikker på begge
nitaller på spillepladen eller kun det ene. Dette tvang os til at diskutere os
frem til fælles spilleregler. Dette er forfatterens hensigt, da hun er ligeglad
med hvilke regler, man kommer frem til, bare man får en dialog og kommer til
enighed om hvilke.
Vi fandt ud af, at den der startede spillet
vandt hver gang. Dette synes vi var en begrænsende faktor i spillet, da
vinderen var givet på forhånd.
Spillet er åbent fordi begge spillere kan se
hinandens træk og spillebrikker. Der er ikke nogen skjulte elementer, såsom
kort, brikker el. lign.
Spillet er symmetrisk eftersom begge spillere
har samme rolle i spillet og overfor for hinanden.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.