onsdag den 13. november 2013

Jukebox: "Afprøvelse af spillet"


Afprøvelse af spil


Vi blev lidt forvirrede over, hvordan forfatteren havde formuleret spillet, da hun er meget sparsom med information. Dette er et bevidst træk fra hendes side, i det hun har et socialkonstruktivistisk syn på læring, hvor interaktion mellem børnene også er i fokus.
Et eksempel på dette er, da vi selv spillede og Anso havde fået summen 9, vidste vi ikke om hun måtte lægge brikker på begge nitaller på spillepladen eller kun det ene. Dette tvang os til at diskutere os frem til fælles spilleregler. Dette er forfatterens hensigt, da hun er ligeglad med hvilke regler, man kommer frem til, bare man får en dialog og kommer til enighed om hvilke.
Vi fandt ud af, at den der startede spillet vandt hver gang. Dette synes vi var en begrænsende faktor i spillet, da vinderen var givet på forhånd.
Spillet er åbent fordi begge spillere kan se hinandens træk og spillebrikker. Der er ikke nogen skjulte elementer, såsom kort, brikker el. lign.

Spillet er symmetrisk eftersom begge spillere har samme rolle i spillet og overfor for hinanden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.