onsdag den 13. november 2013

Jukeboks; Vurdering af læring!

Vurdering af læring
Eleverne skal have en forforståelse inden for forskellige matematiske emner, som de tilegner sig i de tidligere klasser. De skal have en forståelse for tallenes ordning, tallinjen og titalssystemet, addition og sum.

Ved udførelse af dette spil lærer eleverne at komme frem til et fælles sæt spilleregler ved hjælp af interaktion. Derudover styrker denne opgave problembehandlingskompetencen, idet eleverne lærer at løse matematiske problemer knyttet til en kontekst, der giver mulighed for intuitiv tænkning. Opgaven forbedrer eleverne strategiske tankegang i 4. – 6. klasse.


Vi vurderer dette spil til at være en god pauseopgave, men ikke som en del af undervisningen, eftersom de givende matematiske kompetencer og emner inden for trinmålene ikke bliver opfyldt tilstrækkeligt.


Vi fornemmer, at spiludviklerens fokus har været interaktionen mellem eleverne fremfor en opnåelse af de matematiske kompetencer i trinmålene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.