Vurdering af læring
Eleverne skal have en forforståelse inden for
forskellige matematiske emner, som de tilegner sig i de tidligere klasser. De
skal have en forståelse for tallenes ordning, tallinjen og titalssystemet,
addition og sum.
Ved udførelse af dette spil lærer eleverne at
komme frem til et fælles sæt spilleregler ved hjælp af interaktion. Derudover
styrker denne opgave problembehandlingskompetencen, idet eleverne lærer at løse
matematiske problemer knyttet til en kontekst, der giver mulighed for intuitiv
tænkning. Opgaven forbedrer eleverne strategiske tankegang i 4. – 6. klasse.
Vi vurderer dette spil til at være en god
pauseopgave, men ikke som en del af undervisningen, eftersom de givende
matematiske kompetencer og emner inden for trinmålene ikke bliver opfyldt
tilstrækkeligt.
Vi fornemmer, at spiludviklerens fokus har
været interaktionen mellem eleverne fremfor en opnåelse af de matematiske
kompetencer i trinmålene.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.