Jeg har i praktikken afprøvet spillet Jukebox med en gruppe
elever fra 3. klasse.
Spillets sværhedsgrad passede eleverne fint, og arbejdsmoralen
fra eleverne var høj.
Selve spillet:
To spillere, en spilleplade, 2x10 brikker (to forskellige
farver), 2 ringe.
Spilleplade:
Spillet handler om, at man to og to spiller mod hinanden. Det gælder for hver spiller om, at få tre på stribe. Man rykker rundt på pladen ved at have to ringe liggende på tallene 1-6 som står i bunden af spillepladen. Disse ringe benyttes til at bestemme hvor på spillepladen man må placere sine brikker. Hvis jeg fx vælger 3 og 5, skal jeg addere de to tal og placere en brik på et felt med tallet 8. Spiller 2 må nu rykke én af ringene til et nyt tal på rækken 1-6, og får dermed værdien på et nyt felt hvor spiller to skal placere sin brik.
Spillet fortsættes til en af spillerne har tre på stribe.
Eleverne som afprøvede spillet, synes at det var sjovt.
Enkelte af eleverne synes samtidig at det var en smule svært, når de kun måtte
flytte en ring af gangen, for det betød, at man ikke altid kunne få det felt
man gerne ville have, da man ikke kan vælge de samme tal to gange i træk.
En anden udfordring som få af eleverne omtalte var, at det
kunne være svært, at udregne hvad 5+6 blev, men med hjælp fra modspillere blev
dette problem løst meget hurtigt.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.